Green AI” 10 ülkeden 16 farklı ortağın yer aldığı bir eTwinning Projesidir. Okulumuz ingilizce öğretmeni Hasret ŞENOĞLU projenin ortağı ve okulumuzda danışman öğretmenidir. Bu projede 9. Sınıf öğrencilerimiz ile çalışmalar yürütülmüştür. Proje Ekim 2024’te başlamış, Mayıs 2025’te sona erecektir. Projede yer alan diğer ortaklar şu şekildedir:
Projede yer alan diğer ortaklar şu şekildedir:
Kastamonu Abdurrahmanpaşa Lisesi / TÜRKİYE
Agrupamento de Escolas Matilde Rosa Araújo, Cascais / PORTEKİZ
Zespół Szkół Ekonomicznych im. M. Kaleckiego w Bielsku-Białej / POLONYA
Prirodoslovna škola Split/ HIRVATİSTAN
Základná škola M. Medveckej, Medvedzie 155, Tvrdošín / SLOVAKYA
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΟΝΙΤΣΑΣ / YUNANİSTAN
LEPL- Shuakhevi Municipality Village Baratauli Named after Amiran Mamaladze Public School / GÜRCİSTAN
LEPL Shuakhevi municipality village Chanchkhalo public school / GÜRCİSTAN
LEPL Tbilisi N12 Public School / GÜRCİSTAN
Mežupes pamatskola/ LETONYA
IES Escultor En Francesc Badia / İSPANYA
LEPL- Batumi Public School N22/ GÜRCİSTAN
Λύκειο Α' Εθνάρχη Μακαρίου Γ΄ - Lyceum Pafou A' "Ehtnarchi Makariou III" / KIBRIS
Shkolla jopublike "Sarina 2002" / ARNAVUTLUK
Özel Tekden Ortokulu/TÜRKİYE
Özel Akdeniz Başarı Koleji Ortaokulu / TÜRKİYE
Proje Tanıtımı
Green AI, acil çevresel zorlukları ele almak için yapay zekanın gücünden yararlanmayı amaçlayan bir iş birliği girişimidir. Proje, iş birliğini teşvik edecek, çevresel sorunlar konusunda farkındalığı artıracak ve proje için planlanan faaliyetler aracılığıyla öğrencilere - gelecek nesil çevre liderlerine - ilham verecektir. Proje, sürdürülebilirliği ilerletecek ve çevresel sorunlara teknolojik çözümler sunacaktır.
Beklenen sonuçlar:
Kirlilik izleme ve tür tanımlama gibi görevler için AI destekli araçların geliştirilmesi.
AI ve çevre bilimindeki uygulamaları hakkında atölyeler ve web seminerleri dahil olmak üzere çevrimiçi eğitim kaynaklarının oluşturulması.
Okul topluluğu ve topluluk arasında çevresel sorunlara ilişkin artan farkındalık ve anlayış geliştirmek.
Azaltılmış kirlilik, artan biyolojik çeşitlilik ve hafifletilmiş iklim değişikliği etkileri dahil olmak üzere çevre üzerinde olumlu etki oluşturmak.
Gelecek nesil çevre liderleri ve yenilikçilere ilham kaynağı olmak.