5 Kasım 2019 tarihinden itibaren 12. sınıf öğrencilerimize "Sınav Kaygısı ile Baş Etme" grup rehberliği programı uygulanmaya başlamıştır.
Grup Rehberliği Programı, stajyer rehberlik öğretmenleriyle birlkte Rehberlik Öğretmeni Gülizar YILDIZ liderliğinde uygulanacak olup programın 6 hafta sürmesi planlanmaktadır.
Okullarda sınav sonuçlarına göre öğrenci başarısının değerlendirilmesi yönünde artan bir eğilimle birlikte yüksek düzeyde akademik başarı beklentisinin öğrenciler üzerinde ilköğretimden itibaren baskı oluşturduğu bilinen bir gerçektir.
Sınav kaygısı, öğrencilerin sahip oldukları potansiyeli ortaya koymalarına engel olmakta, öğrenimlerini yarıda bırakmalarına yol açmakta, yaşamlarındaki tercihlerini ve mesleki kararlarını sınırlamaktadır.
Bu nedenle sınav kaygısı yaşayan öğrencileri kaygı ile baş etme konusunda desteklemek önemli bir konu olarak gündeme gelmektedir.
Sınav kaygısı ile başa çıkmada çeşitli teknikler kullanılmaktadır. Bu teknikler; sistematik duyarsızlaştırma, gevşeme eğitimi, biofeedback, model alma, kaygı ile baş etme teknikleri gibi davranışçı teknikler ile bilişsel davranış uyarlaması gibi bilişsel davranışçı teknikler olmaktadır. Bunun yanında gerekli olduğunda çalışma becerileri eğitimi gibi beceri temelli eğitimler de yöntem olarak kullanılmaktadır.
Sınav Kaygısı Grup Çalışmasının Amaçları;
Öğrencilere kaygının ne olduğunun öğretilmesi,
Sınav sırasındaki duygu ve düşüncelerinin farkına varması,
Sınav kaygısının öğrencinin bedeninde meydana getirdiği fizyolojik değişiklikleri fark etmesini sağlamak,
Akılcı olmayan düşünce sistemleri ortaya çıkarma ve akılcı düşünce sistemlerini öğretme,
Akılcı düşünce sistemlerinin kullanılması konusunda öğrencileri cesaretlendirmek şeklinde sıralanmaktadır.